Pas poporodowy czy może zdziałać cuda?

ciąża

Podczas ciąży ciało kobiety przechodzi wiele zmian, zwłaszcza w obrębie brzucha. Po porodzie każda mama chciałaby jak najszybciej wrócić do formy. Jednak nie zawsze jest to takie proste, i może potrwać nawet kilka miesięcy. Pas poporodowy jest jednym z akcesoriów, które mają przyspieszyć pozbycie się ciążowego brzuszka.

Czym jest pas poporodowy?

To odpowiednio wykrojony pas materiału, którym można opasać się wokół talii. Taki pas ma na celu skorygować niedoskonałości sylwetki po ciąży. Wyglądem przypomina gorset. Sklepy stacjonarne oraz internetowe oferują duży wachlarz pasów – zakładane od góry lub przez nogi, zapinane na rzepy, haftki czy suwak, białe albo w cielistym kolorze. Zasada działania jest podobna jak w przypadku bielizny wyszczuplająco – korygującej. Ponieważ pas ściśle przylega do ciała, ważne jest aby wykonany był z przewiewnych, naturalnych materiałów np. bawełny, które pozwolą skórze oddychać i nie wywołają podrażnień. Sztuczne tkaniny mogą spowodować uczucie pieczenia czy swędzenia, ponadto skóra będzie się pocić. Ogólnie przyjmuje się, że pas poporodowy można zakładać 2 tygodnie po porodzie naturalnym, a 6 tygodni po cięciu cesarskim, o ile rana prawidłowo się zagoiła. Najlepiej jednak decyzję o tym czym można nosić pas skonsultować z lekarzem, ponieważ pas zakładany za wcześnie może powodować ból, zaburzać krążenie i utrudniać obkurczanie się macicy.

 

Zobacz pasy poporodowe w sklepie Kidsmax.pl

Pas poporodowy – efekty:

  • Przede wszystkim pas wyszczupli ciało – wyszczupla talię, a obwód brzucha wyraźnie się zmniejsza, a to z kolei przyczynia się do poprawy samopoczucia,
  • Po porodzie siłami natury wzmacnia nadmiernie rozciągnięte powłoki brzuszne,
  • Po cesarskim cięciu zabezpiecza przed wystąpieniem przepukliny pooperacyjnej, łagodzi ból rany pooperacyjnej,
  • Zmniejsza możliwość wystąpienia rozstępów,
  • Minimalizuje ból pleców, pomaga w utrzymaniu właściwej pozycji podczas karmienia piersią, ponieważ usztywnia dolny odcinek kręgosłupa,
  • Pomaga wykonywać ćwiczenia gimnastyczne wzmacniające mięśnie brzucha.

Opinie dotyczące pasa poporodowego są podzielone. Niektórzy specjaliści twierdzą, że organizm powinien mieć czas na samodzielną regenerację, poza tym noszenie pasa ma niekorzystne konsekwencje zdrowotne.

Oczywiście nie ma się co oszukiwać, noszenie pasa nie wystarczy, aby wrócić do dawnej sylwetki – pas można potraktować jako dodatkową pomoc w powrocie do formy, dzięki niemu można szybciej wrócić do ćwiczeń, bo chociażby zmniejsza ból rany pooperacyjnej. W czasie noszenia pasa zaleca się wykonywanie podstawowych ćwiczeń rehabilitacyjnych, które wzmocnią mięśnie brzucha oraz odcinek lędźwiowy kręgosłupa. Rzecz jasna ćwiczenia muszą być dostosowane do kondycji mamy. Nie mniejsze znaczenie ma właściwa dieta. Należy również pamiętać o tym, aby nie nosić pasa przez cały dzień, co najwyżej kilka godzin lub na specjalne wyjścia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *